Vraag & antwoord

Zoeken

Hoe zoek ik mijn favoriete Wijn?
U kunt zoeken op soort boven in de balk, bijvoorbeeld rode wijn of witte wijn. U kunt ook zoeken op land, druivensoort, smaak type of prijs. Op de homepage kunt u ook gebruik maken van de buttons met de verschillende categorieën en op de verschillende landen bij de Europese en de wereld wijnen. Wanneer u hier een keuze heeft gemaakt, komt u in de shop terecht, waarbij in de linker balk nog meer filters geplaatst kunnen worden. Zo krijgt u eenvoudig het gewenste zoek resultaat. Wanneer u een artikel specifiek wilt zoeken, kunt u uw zoekterm in de zoekbalk bovenaan de pagina intypen. Klik vervolgens op het vergrootglas of druk op enter. Zo krijgt u alle wijnen te zien met deze zoekterm. Mocht u nog vragen hierover hebben, dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen!

Bestellen & betalen

Hoe bestel ik?
Bij elk product staan bestelknoppen, waarmee u eenvoudig dit aantal in uw winkelmandje legt. Mocht u een ander aantal willen dan op de standaard bestelknoppen, dan kunt u dit in het winkelmandje aanpassen. Let op, dat u na het invullen van het aantal een ‘enter’ geeft, zodat het aantal ook in de winkelmand totalen wordt aangepast.

Bij een aantal artikelen is het alleen mogelijk per doos te bestellen. Op de bestelbuttons staat dan ook duidelijk het aantal dozen wat u toe kan voegen. Bij de kenmerken staat aangegeven hoeveel stuks er in een doos verpakt zitten.

Wanneer u in het winkelmandje menu zit, kunt u verder winkelen door op het witte logo met verder winkelen te klikken. Wanneer u in de shop bent, kunt u via de knop afrekenen rechts bovenin naar de winkelmand.

Nu kunt u ervoor kiezen om verder te gaan met de bestelling. Hier kunt u inloggen (voor zover u dat nog niet had gedaan) wanneer u een account bij ons heeft. Wanneer u nog geen account heeft, kunt u hier uw gegevens invullen en eventueel kiezen om gelijk een account aan te maken. Wanneer u een account aanmaakt, hoeft u bij een volgende bestelling niet alle gegevens opnieuw in te vullen. Ander voordeel is dat u de status van uw bestelling kan volgen via Mijn Wijnenwereld. Het aanmaken van een account is niet noodzakelijk of verplicht.

Ook heeft u hier de mogelijkheid u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, waarbij u meer informatie en exclusieve kortingen van ons via de mail ontvangt. Uiteraard kunt u altijd weer uitschrijven voor deze emails, wanneer u deze niet langer meer wenst te ontvangen.

Tenslotte controleert u uw bestelling en geeft u aan op welke manier u wilt betalen. U vinkt vervolgens (na het doorlezen) de optie ‘ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord’ aan en klikt op bestelling plaatsen. De bestelling is dan definitief en wordt na ontvangst van de betaling in behandeling genomen.


Moet ik een account aanmaken?
U hoeft geen account aan te maken op onze website wanneer u wijn bij ons bestelt. Het is wel handig om te doen, zodat u bij een volgende bestelling geen naam en adres gegevens meer hoeft in te vullen. Bovendien kunt u dan uw bestellingen volgen via Mijn Wijnenwereld en van hieruit ook bijvoorbeeld de factuur nogmaals uitdraaien.

Prijzen
Al onze getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW, u ontvangt bij levering een BTW factuur.

Bescherming gegevens en veilig betalen
Uiteraard doen we er bij Wijnenwereld alles aan om uw gegevens te beschermen. Alle informatie die u aan ons geeft (NAW gegevens, het afrekenen van uw bestelling), wordt in een beveiligde omgeving ingevuld en opgeslagen. U kunt dit zien aan het slotje in de URL balk. 

Lopende orders wijzigen

Hoe kan ik een order annuleren?
Als u uw bestelorder wenst te annuleren, nadat u deze op onze site reeds heeft bevestigd, stuurt u ons dan een e-mail met deze annuleringsopdracht.

Hoe kan ik gegevens in een lopende order wijzigen?
Mocht u bij een lopende bestelling het factuuradres of afleveradres willen veranderen, dan kunt u het beste contact opnemen met een van onze medewerkers via 0187-482455 of via info@wijnenwereld.nl onder vermelding van uw bestelnummer.

Levering & levertijd

Wanneer wordt mijn wijn geleverd?
Wanneer u een bestelling bij ons plaatst, ontvangt u via de email een bevestiging van uw bestelling. Indien u ervoor gekozen heeft om via een bankoverschrijving te betalen, wordt de bestelling na ontvangst van de betaling in behandeling genomen. Wanneer u via iDEAL, creditcard of Bancontact heeft betaald, wordt de order direct in behandeling genomen.

Normaliter is het ons streven om uw bestelling binnen 4 werkdagen te verzenden. Mocht het onverhoopt langer duren, dan zullen we contact met u opnemen. Wanneer u de wijn eerder nodig heeft, bel ons dan even, dan kunnen we aangeven of we de wijn eerder kunnen leveren. 

Zodra de bestelling wordt verzonden, ontvangt u een track & trace nummer via de email, zodat u de bestelling kan volgen.

Wanneer u een account bij ons heeft, kunt u uw bestelling ook volgen via Mijn Wijnenwereld.


Hoeveel kost het transport?
De transportkosten zijn € 7,95 euro per bestelling in Nederland. Bij bestellingen boven de 75 euro is het transport gratis.

Kan ik ook bestellen vanuit België of Duitsland?
Ja, u kunt bestellen vanuit een ander land, alleen afleveren kan alleen in Nederland.

Wie verzorgt het transport?
Onze verzendingen worden verzorgd door PostNL en op Goeree Overflakkee gebruiken we doorgaans ons eigen vervoer. Omdat we alcoholhoudende dranken versturen, zijn we verplicht de leeftijd te laten controleren van de ontvanger. U moet als geadresseerde kunnen aantonen dat u ouder bent dan 18 jaar, anders mag het pakket niet geleverd worden. Hierbij moet u tekenen voor ontvangst. Mocht het pakket niet afgeleverd kunnen worden, dan gaat het pakket na 1 bestelpoging naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt van PostNL. De bezorger laat u dit weten door middel van een briefje in de brievenbus. Uw pakket wordt daar 7 dagen bewaard, alvorens het retour afzender gaat. Bij het afhalen op het PostNL punt heeft u uw legitimatie bewijs nodig. Mocht blijken dat de geadresseerde niet 18 jaar of ouder is, dan wordt het pakket direct retour gestuurd.

Afhaalpunt PostNL
Niet altijd thuis? Dan kunt u ervoor kiezen om de levering te laten plaats vinden bij een afhaalpunt van PostNL. Een afhaalpunt kan bijvoorbeeld een Albert Heijn, Gamma of een andere locatie bij u in de buurt zijn. U kunt uw bestelling dan afhalen wanneer het u uitkomt. U krijgt een mail zodra uw bestelling klaar ligt bij het afhaalpunt. Vergeet bij het afhalen niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Uw pakket wordt 7 dagen bewaard op dit afhaalpunt.

Wat te doen als mijn bestelling kapot gaat of vermist?
Onze pakketten worden zorgvuldig verstuurd met garantie. Wij maken gebruik van de flespakket service van PostNL. Wanneer er schade voortvloeit tijdens de verzending, dan zullen we dit bij de vervoerder claimen. U krijgt van ons dus de garantie dat de bestelling heel en netjes bij u bezorgd wordt. Wanneer u toch schade ontdekt aan uw pakket, stuur dan zo snel mogelijk foto’s en een email naar ons, zodat wij dit direct voor u in orde kunnen gaan maken. Indien mogelijk dit graag ook kenbaar maken aan de chauffeur die het pakket komt brengen, zodat hij hier al een notitie van kan maken bij het tekenen voor ontvangst.

Garantie & Klachten

Jaargang
De jaargangen die op onze website vermeld worden, zijn altijd onder voorbehoud. Mocht de jaargang die genoemd is niet meer beschikbaar zijn, dan ontvangt u een wijn uit het direct opvolgende jaar. U ontvangt nooit een ouder dan aangegeven oogstjaar. Wanneer u een specifieke jaargang wilt ontvangen, dan is het verstandig dit bij de bestelling specifiek te vermelden. Ook kunt u telefonisch of via de email contact met ons op te nemen om te verifiëren of deze nog voorradig is. Mocht u na het ontvangen van de wijn deze niet wensen te houden dan mag u deze uiteraard aan ons retour sturen.

Krijg ik garantie op de wijn?
Wanneer u een kurk klacht heeft of een andere afwijking aan de wijn constateert, kunt u dat ook via ons klachtenformulier melden.

U kunt de fles aan ons retourneren (Wijnenwereld.nl, Dorpsweg 26, 3245 VC Sommelsdijk). Voorwaarde is dat de fles nog 3/4 vol is en de fles mag niet langer dan 2 maanden geleden zijn aangekocht. We verzoeken u de factuur bij te voegen. We zullen de fles zelf ook beoordelen en u de waarde van de fles crediteren. Eventuele retourkosten worden niet vergoed. Uitgesloten zijn wijnen die geoxideerd zijn door uitdroging (flessen rechtop bewaren op een té warme en té droge bergplaats) of wijnen die slecht zijn geworden door te lange bewaring. Het is dan ook raadzaam eerst contact met ons op te nemen, alvorens tot verzending over te gaan.